header-mhcv.jpg

FAQ - Veelgestelde vragen

Klik voor meer informatie over de betreffende categorie
 Algemeen  Aantal vragen: 1
 Digitaal wedstrijdformulier  Aantal vragen: 2
 Jeugd  Aantal vragen: 2
 Jongste Jeugd  Aantal vragen: 5
 LISA  Aantal vragen: 1
 Oefenwedstrijden  Aantal vragen: 1
 Selectie  Aantal vragen: 2
 Spelervolgsysteem  Aantal vragen: 1
 Spelregels  Aantal vragen: 3
 Sponsoring  Aantal vragen: 2
 stukken ALV april 2014  Aantal vragen: 1
 Trainingen  Aantal vragen: 1
 Vacatures  Aantal vragen: 1
 Vertrouwenspersoon  Aantal vragen: 1

Mist u informatie hier? Mail ons op [email protected]

LISA
Vragen en antwoorden over LISA (Mijn MHCV) 

Alle leden hebben inloggegevens ontvangen.


Ouders kunnen, indien niet zelf lid, met de inloggegevens van de kinderen inloggen.

Als ik vragen heb over de site, bij wie kan ik dan terecht?
Bij de webmaster. Stuur je vragen per email naar [email protected] het antwoord laat niet lang op zich wachten.


Mijn MHCV?
Achter deze nieuwe website zit een heel netwerk aan gegevens. Mijn MHCV zorgt ervoor dat jij precies de gegevens te zien krijgt die voor jou relevant zijn. Wanneer jouw team traint en hoe het wedstrijdprogramma eruit ziet? Mijn MHCV weet het! De gegevens van je teamgenoten? Heeft iemand je hockeystick gevonden? Mijn MHCV is je persoonlijke manager. En het mooie van dit alles is, is dat al deze informatie alleen beschikbaar is voor de leden en andere betrokkenen van de Venrayse Mixed Hockey Club. Dus niemand 'van buiten' komt bij jouw e-mailadres en niemand anders kan een verslag van een wedstrijd schrijven. Alleen mensen die kunnen inloggen bij Mijn MHCV kunnen dat. Vandaar dat je moet inloggen bij Mijn MHCV. Want dan pas zie je hoe uitgebreid deze website is!


Bardiensten
Via BAS (Bar Administratie Systeem) kun je zien of je bent ingeplant voorde bardienst. BH staat voor barhoofd en B voor bardienst. Bij bardienst betreft het de ouders of verzorgers van het desbetreffende lid. 


Rijschema

Als coach zie je je team staan aan de linkerkant onder hockey. Vervolgens kun je een teamprofiel aanmaken en teamfoto toevoegen. Bij rijschema zie je de uitwedstrijden staan en de verzameltijd. De reistijd wordt automatisch berekend en de verzameltijd staat standaard op 30 minuten. Wil je een langere of kortere verzameltijd mail dat dan even naar [email protected]. Door op rijschema te klikken selecteer je de rijders.


Hoe zet ik een verslag online?
Log in bij Mijn MHCV en ga naar je teampagina. Ergens onderin zie je de wedstrijd die net gespeeld is. Hier kan je een verslag invoeren. We hoeven het vast niet meer te hebben over vieze woorden (die mogen dus niet), grove beledigingen (dat is nergens voor nodig) en vette opschepperij over je eigen kunstjes (je teamgenoten zetten je wel weer op de grond). Dus hou het netjes en eerlijk. Je naam staat er tenslotte automatisch onder...


Ik ben trainer/ik ben coach bij Venray en geen lid, maar wil graag in Mijn MHCV komen. Kan dat?
Stuur een bericht naar [email protected]. Je ontvangt nu vanzelf een mailtje met de gegevens die we van je nodig hebben. Deze gegevens moeten handmatig worden verwerkt, dus dat duurt langer. Daarna ontvang je de inloggegevens.


Ik heb een nieuw e-mailadres/mobiel nummer. Wat nu?
Je kan zelf je e-mailadres en/of mobiele nummer aanpassen. Log in bij Mijn MHCV . Kies voor instellingen. Hier kan je je mobiele nummer wijzigen of je e-mailadres aanpassen. Vergeet niet op 'Wijzigen' te drukken. Anders moet je het nog een keer.


Ik heb zo'n moeilijk wachtwoord gekregen. Kan ik dat veranderen?
Ja, je kunt zelf je wachtwoord veranderen nadat je met je lidnummer en het door Laren gegeven wachtwoord bent ingelogd. Op je persoonlijke scherm in Mijn MHCV klik je in de op 'Instellingen'. Daar kun je je wachtwoord wijzigen. Zorg er voor dat je ook je e-mailadres invult: wanneer je je wachtwoord kwijt bent, maar wel je lidnummer weet, krijg je bij verkeerd intypen van je wachtwoord een mededeling. Als je dan op 'hier' klikt, krijg je meteen je wachtwoord toegestuurd op het mailadres wat je hebt opgegeven.


Ik wil graag mijn verjaardag openbaar maken, maar mijn geboortedatum staat niet in mijn profiel/klopt niet. Kan ik dat zelf veranderen?
Nee, dat kan niet. Je kunt alleen je e-mailadres(sen), wachtwoord en mobiele nummers wijzigen. Geef svp dit door met een mail aan [email protected] dan wordt dit gewijzigd.


Je profiel: hoe werkt dat?
Je profiel is alleen toegankelijk voor jezelf en -als je het openbaar maakt- voor ingelogde leden. Daarvoor moet je eerst je profiel maken/wijzigen. Om je gedownloade foto('s) openbaar te krijgen voor andere leden, moet je wel in je tekstprofiel iets neerzetten, ten minste 10 tekens (een smiley alleen is niet voldoende!), maar zoals je kunt zien, is het wel zo leuk als je wat over je zelf vertelt. Om je foto zichtbaar te maken voor anderen, klik je bij instellingen op Ja bij vraag 1 en bij vraag 3, maar klik wel vervolgens op OK, anders springt het terug naar Nee. Bij de volgende keer inloggen, zijn je instellingen aangepast.


Mijn ouders willen ook mijn wedstrijdschema kunnen zien en mail ontvangen. Kan dat?
Ja, dat kan. Als ze lid zijn, dan kunnen ze onder eigen lidnummer inloggen en als ze 'overige teams' in het linkermenu aanklikken kunnen ze daar de teams kiezen waarvan ze de schema's meteen willen zien. Het hele wedstrijdschema van alle teams is overigens in te zien onder het menu 'junioren'. Als er ook mails die voor jou(w team/categorie) bestemd zijn, naar een ander e-mailadres moeten, dan kun je dit bij je instellingen (Gegevens wijzigen) bij e-mailadres 2 invullen (zie ook hieronder voor meerdere e-mailadressen). Zijn ze geen lid dan moeten ze onder jouw lidnummer en wachtwoord inloggen om je schema te zien. Om mail te ontvangen verder als volgt handelen. Bij de instellingen zet je bij e-mailadres 1 je eigen e-mailadres, of het mailadres waar het meeste gebruik van wordt gemaakt. Hier bij voorkeur slechts 1 adres en niet meer dan 2.
Bij e-mailadres 2 kan je meerdere e-mailadressen neerzetten met een ; er tussen, dus bijvoorbeeld [email protected] bij e-mailadres 1 en [email protected]; [email protected] bij e-mailadres 2 invullen.


Veelgestelde vragen MIJN MHCV menu


Profiel.
U ziet hier de gegevens die over u in het menu staan. Zijn uw naam, adres, vaste telefoon of geboortedatum niet juist, dan verzoeken wij u dit door te geven aan onze webmaster op [email protected]. E-mailadressen en mobiele nummers kunnen zelf gewijzigd worden bij Instellingen. Bij profiel kan elk lid desgewenst iets over zichzelf kwijt en een foto plaatsen. Het profiel moet ten minste 10 tekens bevatten (alleen een smiley van 2 of 3 tekens is dus niet voldoende). Zie ook antwoord bij de vraag: Mijn profiel: hoe werkt dat?


Instellingen.
Als je het leuk vindt dat andere leden weten hoe je er uit ziet of je wilt wat over je zelf vertellen, dan kun je je profiel openbaar maken voor de ingelogde leden. Dan moet je op Ja klikken en vervolgens op OK bij vraag 1 en 3. Als je 2 op Ja hebt staan, krijg je een email als iemand reageert op je profiel. Maar dan moet natuurlijk wel je e-mailadres hebben ingevuld.


Verjaardag openbaar.
Dat kan en wie weet krijg je op je verjaardag felicitaties in je mailbox van clubgenoten!


Locator:.
Een hele handige optie om in uw profiel uw postcode openbaar te maken wanneer u wilt poolen of hulp nodig heeft bij het teamrijden. Zie toelichting bij Locator als u hierop drukt in het linkermenu.


E-mailadressen:
Bij meer dan 2 e-mailadressen waar de informatie over dit lid naar verstuurd moet worden, handelt u als volgt. Bij optie 1 doet u het e-mailnummer waar het meeste gebruik van wordt gemaakt. Bij optie 2 kunnen meerdere e-mailadressen worden ingetypt met een ; tussen de mailadressen.


Mobiel nummer.
Bij de jongste jeugd het mobiele nummer van degene die de hockeyzaken voor dit kind "regelt".


Waarom willen jullie mijn mobiele nummer eigenlijk hebben?
Nou kijk... Stel je voor dat het ineens heel hard gaat regenen. En jij zit net op de fiets. Dan kunnen wij een sms sturen om te laten weten dat je maar beter weer naar huis kan gaan, want de wedstrijden zijn afgelast.

Kinderen uit de (jongste) jeugd hebben nog geen mobiel, dat begrijpen we. Geef dan het nummer op van de ouder(s) die het kind naar hockey brengt of haalt. Dan sturen we die een sms.


Wachtwoord kwijt, vergeten of doet het niet?
Wanneer je bij wachtwoord een verkeerd wachtwoord intypt, komt een mededeling.

Kijk -voordat je een email naar ons stuurt- goed of je de juiste tekens hebt ingevuld (hoofdletters of kleine letters. Het kan ook zijn dat je een 0(nul) in plaats van een O (de letter) hebt getypt. Ook wordt vaak de I (hoofdletter zoals bij Informatie) en de l (kleine letter l zoals in locatie) en de 1 (het cijfer) in het wachtwoord door elkaar gehaald: let hier svp op. Lukt het na 2x nog niet, volg dan de instructie en vervolgens wordt naar het e-mailadres dat de club van je heeft, binnen een minuut je wachtwoord toegestuurd. Heeft de club nog geen e-mailadres, stuur dan een mail naar [email protected] met je e-mailadres en je lidnummer. Deze mail moet handmatig worden verwerkt, dus dat duurt langer. Kortom, het is wel heel handig als je, eenmaal ingelogd, meteen je e-mailadres bij je instellingen in het systeem zet!

 

Wedstrijdschema

Hoofdsponsor